středa 22. ledna 2014

Tlačítko super v opensuse 13.1 (KDE)


Jelikož cesta kam se ubírá GNOME 3.6 a následně 3.8 je cestou do záhuby donutil jsem se přijít na KDE. Po roce a kousek na GNOME jsem si však zvyk na mlácení tlačítka super a vyvolávání nabídky, což mi KDE nechce umožnit. Klávesové zkratky alt+F1, alt+F2 jsou tak nějak moc náročné.
Po chvilce hledání jsem objevil utilitku která funkci tlačítka super do KDE navrací. Tato utilitka má jméno ksuperkey a je to něco úžasného.


Tady je pár odkazů k nahlédnutí:


Při instalaci jsem postupoval následovně:
  1. Nepodařilo se mi nainstalovat soubory stažené ze stránek kde-aps.org a proto jsem zavítal na stránky http://software.opensuse.org/311/ a do vyhledávacího pole zadal ksuperkey. Teď už stačí jen klepnout na zobrazení nestabilních balíčků a na jedno kliknutí nainstalovat.
  2. Po instalaci klávesa super stále nefungovala a proto jsem zkusil do konzole zadat ksuperkey a hle, klávesa super už fungovala.
  3. Nyní je třeba zajistit spouštění ksuperkey po startu systému jelikož ruční spouštění by byla otrava.
  4. Otevřeme kwrite a zkopírujeme tyto dva řádky:

#!/bin/sh
ksuperkey

  1. Nyní si tento krátký skript uložíme třeba do Dokumentů (místo dle vlastního výběru) ovšem ne s příponou .txt, ale .sh. Jméno souboru tedy bude ksuper.sh.
  2. Nyní klikneme na námi vytvořený soubor pravým tlačítkem myši a povolíme soubor jako spustitelný(vlastnosti → oprávnění → je spustitelný).
  3. Nyní je třeba zařídit spouštění po startu KDE. To provedeme tak že půjdeme do nastavení a tam najdeme položku spuštění a ukončení. Na záložce automatické spuštění dáme přidat skript a z nabídky vybereme právě ten který jsme si vytvořili. V roletce vybereme ze tří nabízených možností Spuštění. Nyní už jen zavřeme okno nastavení a restartujeme systém. Nyní už by mělo tlačítko super fungovat po startu KDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat