čtvrtek 23. ledna 2014

Číslování rovnic v libreoffice

Dvacet let vývoje a nikdo nebyl schopný dodělat tuhle jednoduchou funkci. Tento návod jsem převzal z blogu na adrese:

http://www.abclinuxu.cz/blog/FluxBlog/2013/12/automaticke-cislovani-rovnic-v-libreoffice

Toto řešení je asi to nejlepší jaké jsem kde našel a dá se s ním velmi dobře pracovat. Snad to pár studentům i ostatním uživatelům pomůže.
Metoda je založená na vkládání automatického textu, který si nyní připravíme.

Nejprve je nutné připravit formátovaný text a to není nic jiného než volba odsazení rovnice a číslování. Pro ty co by si náhodou nevzpomněli kliknu levým tlačítkem myši na pravítko tím se mi udělá první značka, pak kliknu někde ke konci pravítka a pravým tlačítkem vyberu na střed.
 V dalším kroku vložíme rovnici na polohu prvního tabulátoru, potom stiskneme tabulátor a kurzor odskočí na druhou záložku na konci stránky. Zde si můžeme připravit závorky a mezi ně vložit kurzor. Dál postupujte podle obrázků a oranžově označených míst.
 Když poklikáte oranžově zvýrazněné prvky dostanete klasické číslování.
Výsledek by měl vypadat nějak takto (prostě klasická rovnice).
Tak a teď vlítneme na ten automatický text. Nejprve je nutné si text ze kterého chceme vycházet označit. Nejjednodušší je mrknout na obrázek a postupovat po rámečcích.
 Jelikož jsem tohle už jednou dělal mám tam navíc pod  položkou můj auto text rovnice. Váš postup bude takoví že nejprve napíšete do pole název "rovnice" a do zkratky "ro", potom kliknete vpravo na automatický text a nový. V položce můj auto text by se měla objevit položka rovnice.
Teď office zavřeme a znovu otevřeme zkusíme napsat "ro" - bez uvozovek a stisknout F3.
Pokud se nám místo ro objevil námi definovaný text máme vyhráno a můžeme  začít číslovat jednu rovnici  za druhou.

Žádné komentáře:

Okomentovat